..: sixteen :..
2008.03.11. 10:01
Ugye mindenki látott már idiótákat akik a teszkóból tuningolnak autót? Jó dolog az, legalább nincs gond az állandó szerelgetéssel, az ilyen nagyáruház a könnyen installálható tuningcuccok Mekkája. Jóérzésű autóbuzinak ilyenkor a szeme is kifordul a gyötrelemtől, többségük ilyenekre nem is költ, de mindig voltak dafke emberek akik imádtak kilógni a sorból. Nézzük csak mitől leszünk kúlabbak a tiniringyóknál:
Alapnak talán vegyünk egy 62 Lóerős Opel Astra F-et, amely elég sok sufnituner megvalósult álma, itt van néhány dolog ami elengedhetetlen a jaszkarizáshoz:
-Egy pár egyutas hangszóró előre, a gyári mellé bekötve, hozzá egy házilag barkácsolt mélyláda a csomagtartó teljes kihasználásának céljából. Ez papíron legyen 700 W, valóságban úgy 100, maximum. Természetesen gyári kábelezéssel, az ugye felesleges luxus, nem akarjuk, hogy tisztán szóljon, csak legyen jó hangos. Buzikéken világító kínai kazettás fejegységgel megfejelve a legjobb ami eladható. Ez megítélésem szerint 11 Lóerőt ad az autó amúgyis viharos teljesítményéhez. Bódi Guszti vagy nagyobb testvértől örökölt átmásolt Brooklyn Bounce kazetta még +5ló, mert ugye a stílus a mindenünk.A piacos erősítő természetesen a kalaptartóba telepítve, attól leszünk sílusosak. Audio rendszer letudva.
Egy sárvédő-krómív készletre is mindenképp szükség van, pláne ha autónk fehér, az ugyanis rohad, a karosszériásnál pedig többet hagyunk ott mint az aranyos pénztárosnőnél aki tulajdonképpen egész jól is néz ki, háh, de ki nem dögös mikorr épp egy ilyen műtárgyat üt ki? Ettől máris Jaguari magasságokba emeltük autónk nem túl magas megítélését, csak +9 lóerő, de az érzés megfizethetetlen. Kezdünk dögös autóval járni, a kultúrházban már jók vagyunk, a diszkóparkolós keménykedéssel még várjunk.
Egy rendes autó nem maradhat elegáns kerekek nélkül, pláne ha már ennyi pénzt elköltöttünk, hogy kiemeljük a krómmal a tömegből. Nehogymár a parasztnak jobb legyen. Igaz az övé nem rohad, de mi az nekünk? Ezen meg nem látszik okéé, köcsög!? Az alufelni felesleges kiadás, különben is a Tokyo driftben is csak a csicskáknak volt alufelnijük, a királyok krómfelnivel villantottak. Mi meg ugye mi mások lehetnénk, ha már ilyen telibekúrt jó verda van alattunk? Itt okosan kell választani, hiszen dönteni kell, legyen rajta pörgő hogyishíjják, vagy legyen mögötte kamu piros féktárcsa Brembo felirattal? Nehéz döntés ez, tényleg. A kamu féktárcsás mellett döntünk, hiszen a pörgettyűt kinőttük gyerekkorunkban, és különben is hülyén nézne ki mikor a frissen kaszált réten gyorsulunk és a buta paraszt azt hiszi, hogy csak a lucernát forgatjuk neki, hogy be ne fülledjen. Menjen az ilyen a kurva anyjába, a szar gyári Corollájával együtt! Sarokköve ez autónk átalakításának, ez egyenesen 30 lóerőt jelent, lassan már kihívhatjuk Schumachert is a hóra, alakul a gép.
De mi értelme mindennek ha nem látszunk? A vilgáítás tuningját kár szekemberre bízni mikor a Vaterán egész olcsón vannnak Lexus hátsólámpák. Igaz, hogy a bal kicsit repedt, de műszakira úgyis a sógorhoz visszük a kocsit, ezzel ne is foglakozzunk érdemben. Nyugodtan tegyük fel, imádni fogják. De mi értelme ha előre nem veszünk kék helyzetjelzőket? A mű Xenont csak a parasztok csinálják, különben is jó a világításunk. Az ablakmosóra helyezhető kék led szintén elég gagyi, de mutatós, úgyis az a lényeg. Az a párszáz forint nem vág minket földhöz. A körzeti megbízott nem fog szólni, városba pedig úgyis csak nappal megyünk. Méghogy csak a rendőrök használhatnak kék fényt. Micsodas buziság. Juszt László a Kékfényből élt éveken keresztül. Kék neont nem lehet a kocsi aljára tenni, talán nem szól érte az útszéli rendőr, de jobb nem huzigálni az oroszlán bajszát. Anélkül is nyertünk 20 lóerőt.
Komoly kipufogó nélkül mit sem ér a tuning. Ha sima véget választunk hellokittys krómmal akkor csak 8, ha duplacsövű markáns cuccot választunk máris a duplája a miénk. Árban alig van különbség, nyertünk 16 lóerőt.
A különböző matricák is sokat segíthetnek, egy Sparco matrica sokat segít a megjelenésben, a Brembo a tapadásban,a No Fear matrica mindenkinek a tudtára adja, hogy nem vagy unk beszari alakok, jó matricázással akár 25 Lóerőt is nyerhetünk. Érdemes átgondolni, hiszen a felület adott.
Az utcai rallypilóták minden vágya, hogy hasonlítson járművük a WRC gépekre. Ideje beszerezni 4 darab Sparco sárfogót, fémes megjelenésű szőnyeget, Rallys üléshuzatot, ezzel máris kiváltottuk a bukócsövet, hiszen ezek gyakorlatilag ugyanazt tudják. Ez a szuperkirályság, 80 Lóerőt ad hozzá eddigi szupersportkocsink teljesítményéhez. Egy Turbó elbújhat mellette, komolyan.
Sportkormány és halálfejes műanyag váltógomb nélkül nem is érdemes nekiállnunk az egésznek, ezek sajnos nem adnak plusz lóerőt, de a vezetési élményben elengedhetetlenek, minden parkolás és visszaváltás igazi kihívás lesz ezután, igazán megéri.A visszapilantóra akasztott traffipax-elhárító CD és a Suzuki lepisilős matrica 1-1 Lóerőt jelent még, érdemes befektetni.El is készült a Stage 1 "teszkó" tuningunk. Eddig van egy 260 Lóerős autónk ami megjelenésében is tükrözi személyiségünket, remekül tapad, a fékek pedig úgy harapnak akár a orrbarúgott Pittbull. Ugye-ugye?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.